سیم و کابل ستایش ( ستایش کابل )

 کابل اعلام حریق چیست ؟  کابل اعلام حریق یا همان کابل ضد آتش یکی از ابتدایی ترین و در عین حال موثرترین ابزار موجود در جلوگیری از بروز سوانح آتش سوزی می باشد . کابل اعلام حریق به کابلی گفته می شود که در یک بازه زمانی مشخص تحمل روبرو شدن با حرارت های بسیار بالا و مستقیم را داشته باشد .

  همیشه بروز مشکل در سیستم برق کشی ساختمان ها و خودرو ها ، یکی از مهمترین عوامل بروز سانحه و آتش سوزی بوده است . از طرفی همواره هزینه های مربوط به پیشگیری از سوانحی همچون آتش سوزی بسیار کمتر از خسارات وارد شده از خود سانحه است . از این رو می توان به اهمیت بالا بردن سطح ایمنی سیستم های برق کشی پی برد .

کابل اعلام حریق

حتما بخوانید : به روز ترین لیست قیمت سیم و کابل  سال 1402 در سیم و کابل ستایش

نکته مهم در رابطه با کابل اعلام حریق

   تذکر مهم : مراقب باشید به هنگام ساخت تاسیسات برقی کابل های اعلام حریق را با کابل های ضد شعله اشتباه نگیرید . اساس کار کابل های ضد شعله اینگونه است که فقط از انتشار آتش جلوگیری کنند ، اما کابل های اعلام حریق به گونه ای طراحی می شوند تا مدار امکان فعالیت در برابر آتش را برای مدتی مشخص داشته باشد .

   یکی دیگر از مواردی که برای استاندارد بودن یک کابل اعلام حریق بسیار اهمیت دارد ، کم دود بودن آن است . کم دود بودن به این معنی است که کابل به هنگام برخورد با حریق کمترین میزان دود سیاه را تولید کند تا از انتشار مواد سمی و کاهش دید آتش نشانان در فضا کاسته شود .

فروش کابل آلومینیوم به قیمت روز بازار در فروشگاه سیم و کابل ستایش

انواع کابل اعلام حریق

   هر کابلی که به منظور کابل ضد حریق ساخته می شود باید دارای دو تاییدیه باشد . اول تاییدیه از از سازمان ای پی سی بی و دوم تاییدیه از سازمان آتش نشانی. کابل هایی که این تاییدیه ها را می گیرند به طور کلی به گونه تقسیم می شوند . یک کابل های ضد حریق شیلد دار ، دو کابل های ضد حریق سیلیکونی .

کابل شیلد دار

   کابل های شیلد دار دارای لایه ای به عنوان محافظ داخلی می باشند ، این دارا بودن محافظ این امکان را به کابل می دهد تا بتواند اطلاعات داخل کابل را حفظ کرده و از وارد شدن صدمه به مدار برای مدت کوتاهی جلوگیری کند . از طرفی اگر این شیلد وجود نداشته باشد ممکن است کابل ها در مجاورت میدان های مغناطیسی هم دچار اختلال شده و باعث ایجاد نویز و امواج مخرب در مدار شوند .

کابل اعلام حریق

حتما بخوانید : به روزترین لیست قیمت سیم و کابل البرز الکتریک نور 

جنس کابل شیلد دار

   جدای از لایه بیرونی کابل ، رشته های درونی آنها غالبا از مس ساخته می شود . البته از هر فلز رسانای دیگری هم می توان استفاده کرد ، اما در میان همه فلزات ، دو فلز مس و آلومینیوم به دلیل رسانایی بالا و قیمت نسبتا مناسب بسیار محبوب هستند .

ویژگی کابل شیلد دار

 همانطور که گفته شد هزینه های پیشگیری از سوانح آتش سوزی به مراتب کمتر از خسارات ناشی از خود آن است . به همین منظور بهتر است بیشتر از قیمت تمرکز خود را روی کیفیت کابل های مورد استفاده خود قرار دهید . هر کابل اعلام حریق برای دریافت تاییدیه باید یک سری ویژگی ها را دارا باشد ، که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم .

 ۱ از انتشار شعله جلوگیری کند

۲ از انتشار گازهای سمی جلوگیری کند

۳ ضد دود باشد

۴ به هنگام بروز سانحه توانایی حفظ مدار به مدت ۳ ساعت را دارا باشد

   به عنوان نکته پایانی مجددا به ضرورت استفاده از کابل های اعلام حریق تاکید می کنم . به هنگام بروز سانحه آتش سوزی حتی ثانیه ها برای مامورین مهم هستند ، از این رو این کابل ها می توانند زمان بسیار خوبی را برای آتش نشانان ذخیره کنند . از طرفی این کابل ها نقش بسیار مهمی در عدم ایجاد مسمومیت های تنفسی در افراد را بازی می کنند .

حتما بخوانید : به روزترین لیست قیمت سیم و کابل پرتو الکتریک 1402 

کابل اعلام حریق چیست

کابل ضد حریق سیلیکونی

کابل ضد حریق سیلیکونی از جمله کابل‌هایی است که دارای ترکیبات مصنوعی بوده و با تنوع زیاد در اشکال مختلف تولید شده است. این کابل‌ها قابلیت مقاومت بالا در دمای منفی 60 تا 250 درجه سانتی گراد را دارند. کابل ضد حریق در واقع دارای روکشی از جنس سیلیکون نسوز است و از ویژگی‌های زیر برخوردار می‌باشد:

کابل ضد حریق سیلیکونی در ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه و تولید شده است. این کابل‌ها دارای شیلد و درین وایر هستند. به صورت کلی پیشگیری از حادثه هزینه کمتری دارد. با استفاده از کابل ضد حریق سیلیکونی می‌توانید از گسترش شعله‌های آتش جلوگیری کنید. این کابل‌ها در مقابل حریق مقاوم هستند و تا مدت زمانی که اقدام به خاموش کردن آتش شود از گسترش و افزایش آتش جلوگیری می‌کنند. عموما این کابل‌ها را در محل زیر آژیر قرار می‌دهند تا برای خاموش کردن آتش از سیستم اطفاء حریق استفاده شود. رنگ این کابل قرمز و سبز است.

حتما بخوانید : به روزترین لیست قیمت سیم و کابل خراسان افشار نژاد 

کاربرد کابل ضد حریق

از کابل ضد حریق در موارد مختلف استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کابل اعلام حریق چیست

بهترین برند عرضه کننده کابل اعلام حریق

برند‌های عرضه کننده کابل اعلام حریق شامل شرکت‌های داخلی و خارجی است. از این برند‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

2 پاسخ

  1. با سپاس از توضیحات کاملتان در زمینه کابل اعلام حریق. برندی که شما کابل اعلام حریق آن را می فروشید هنوز لیست قیمت ندارد. چه زمانی لیست قیمت بارگذاری می کنید؟

  2. سپاس از نظر شما دوست عزیز. لیست قیمت به زودی بارگزاری خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید