سیم و کابل ستایش ( ستایش کابل )

مواد اولیه سیم و کابل با کیفیت در حال حاضر با مناسب‌ترین قیمت در بازار به فروش می رسد. برای اینکه بتوانیم برق را به در دستگاه‌های مورد استفاده خود پخش نماییم از سیم و کابل باید استفاده شود. باید گفته شود که به طور کلی در جریان ساخت سیم و کابل  دو دسته مواد اولیه فلزی و همچنین مواد اولیه پلیمری به کار گرفته می شود که دسته اول برای هادی سیم و کابل بوده و گروه دوم هم برای ساختار عایق کاربرد دارد.

در کارهای روزمره سیم و کابل رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که مهمترین مواد اولیه این دو محصول کدامند؟ مس و آلومینیوم به عنوان مواد اولیه و اصلی به شمار می آیند که با استفاده از آنها تولید سیم و کابل انجام می گیرد.

در ساختمان‌ سیم و کابل‌ها از فلزات هادی استفاده می شود تا جریان برق به بخش‌های موردنظر حمل گردد و برای اینکه از نشست جریان به سایر قسمت‌ها جلوگیری شود عایق‌های مرغوب و مناسبی به کار می روند. یک هادی که از روکش عایق برخوردار می باشد سیم عایق دار نام دارد و در صورت قرار گرفتن چندین هادی عایق بندی شده درون غلافی یکسان و مشترک به چنین گروهی کابل گفته خواهد شد.

مس در برابر اثرات جوی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد اما آلومینیوم به گونه‌ای می باشد که عوامل جوی به ویژه رطوبت آن را دچار خوردگی می کند.

مواد اولیه سیم و کابل برق

 

🔸 سیم و کابل ستایش عرضه کننده انواع سیم و کابل برق به همراه لیست قیمت سیم و کابل های برندهای به روز در بازار لاله زار تهران 🔸

هادی های مورد استفاده برای سیم و کابل

مس در مقایسه با فلزات دیگری که به عنوان هادی در مواد اولیه سیم و کابل به کار می روند رواج بسیار بیشتری دارد. به عبارتی دیگر می توان گفت برای تولید سیم و کابل بیشتر از مسی استفاده می شود که میزان خالص بودن آن بیش از 99/5  است.

فروش کابل آلومینیوم به قیمت روز بازار در فروشگاه سیم و کابل ستایش

هادی مسی

مس استحکام مکانیکی مناسبی دارد و درآوردن آن به فرم دلخواه به راحتی و آسانی انجام می گیرد. علاوه براین در برابر عوامل جوی از مقاومت خوبی برخوردار می باشد. آلومینیوم یکی دیگر از مواد اولیه سیم و کابل می باشد که برای تولید این دو محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه این فلز نسبت به مس دارای وزن کمتری می باشد و قیمت ارزان تری هم دارد اما همانطور که قبلا گفته شد عوامل جوی به ویژه رطوبت بر روی آن اثری همچون خوردگی گذاشته و اکسیده شدن آن منجر به ایجاد شدن اکسید آلومینیوم می گردد که یک جسم عایق به حساب می آید.

هادی آلومینیومی

همچنین باید گفته شود که آلومینیوم به اندازه مس استحکام مکانیکی مطلوبی ندارد و نرمش این فلز به گونه‌ای نمی باشد که به هر شکلی درآید. به همین دلیل است که زیاد از آلومینیوم استفاده نمی شود. با وجود این در چند سال اخیر به دلیل اینکه قیمت مس با سرعت بالایی و به صورت غیرمنتظره افزایش پیدا کرد به همین جهت فلز آلومینیوم به طور فراوان به کار گرفته شد. همچنین چون آلومینیوم قیمت و وزن پایین تری دارد در خط های انتقال هوایی از آن استفاده میگردد.

بروزرسانی 1402/07/09

دیدگاهتان را بنویسید