سیم و کابل ستایش ( ستایش کابل )

لیست قیمت کابل مخابراتی

فروش مستقيم محصولات کابل مخابراتی در فروشگاه فني و تخصصی سيم و كابل ستایش ! کابل ها دارای سطح مقطع‌های مختلف، انواع عایق و کاربردهای متنوعی می‌باشند که هرکدام می‌توانند در شرایط خاصی مورد استفاده قرار گیرند.

 گروه تجهیزات برق ستایش کابل مفتخر است در كنار ارائه خدمات فنی و مهندسی، كليه محصولات كابل مخابرات را به صورت مستقیم و بی واسطه عرضه نموده و رسالت خود را در توسعه فرهنگ استفاده از کالای مرغوب و استاندارد به انجام رساند.

کابل مخابراتی

دریافت مشاوره رایگان

لیست قیمت کابل مخابراتی

نام محصولقیمت کلافقیمت قرقرهقیمت برش
کابل مخابراتی 2x2x0.517.50018.00018.500
کابل مخابراتی 4x2x0.528.50029.50030.500
کابل مخابراتی 6x2x0.540.00041.00042.500
کابل مخابراتی 10x2x0.560.50062.50064.500
کابل مخابراتی 15x2x0.5-----87.00090.000
کابل مخابراتی 16x2x0.5-----97.000100.000
کابل مخابراتی 20x2x0.5-----110.000114.000
کابل مخابراتی 25x2x0.5-----140.000144.000
کابل مخابراتی 32x2x0.5-----176.000182.000

متراژ تمامی محصولات کابل‌مخابراتی به صورت حلقه‌های 100 متری می‌باشد

اطلاع از لیست قیمت دیگر شرکت ها

برای آگاهی از لیست قیمت دیگر شرکت های فعال در زمینه تولید سیم و کابل بر روی لیست قیمت سیم و کابل کلیک نمایید.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان جهت سفارش هر یک از محصولات کابل مخابراتی با ما در تماس باشید  02136614636  09127796852

کابل مخابراتی چیست

کابل مخابراتی یکی از پرکاربردترین انواع کابل‌ها است که مهم‌ترین وظیفه آن، انتقال اطلاعات و دیتا برای برقراری ارتباط است. این نوع کابل که کابل تلفن نیز نامیده می‌شود، انتقال اطلاعات و سیگنال‌های مخابراتی از یک نقطه به نقطه دیگر انجام می‌دهد و در طول زمان پیشرفت‌هایی زیادی داشته است. در ابتدای راه‌اندازی مخابرات برقراری ارتباط دو طرفه فقط با کمک تلفن و به صورت شفاهی ممکن بود، ولی در حال حاضر امکان اشتراک گذاری، انتقال داده‌ها و اطلاعات متنوعی مثل فایل متنی، صوتی و تصویری از طریق رایانه و تلویزیون در مسافت‌های زیاد و بین افراد مختلف توسط مخابرات وجود دارد. طیف گسترده کابل‌های مخابراتی به صورت کلی با توجه به طبقه‌بندی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، دو دسته کابل مسی و کابل نوری را شامل می‌شوند که استفاده از آن‌ها از طریق دو روش هوایی و زمینی است. ضخامت رسانای مس آن ۰.۴ تا ۰.۸میلی‌متر است و قدرت انتقال سیگنال در کابل مخابراتی، رابطه مستقیمی با سطح مقطع آن دارد. قطر بیشتر رسانا به معنای استفاده بیشتر از مس است که با این وجود برای کابل‌کشی در مسافت‌های طولانی‌تری از این کابل استفاده می‌شود. انواع کابل‌های مخابراتی به صورت کابل هم محور  (Coaxial)، کابل پیج خورده (Twisted Pair) و کابل نوری (Fiber Optic) در بازار یافت می‌شود. کابل مخابراتی با توجه به کاربرد از تک زوج برای ارتباط پورت‌های متفاوت در سیم تلفن (سیم رانژه)، دو زوج برای ارتباط بین پریز و تلفن، چهار زوج، شش زوج و… تا ۲۰۰ زوج تولید می‌شود.

کابل مخابراتی مسی

مغزی کابل‌مخابراتی مسی از جنس مس می باشد.

این دسته از کابل ها به دو صورت هوایی و زمینی مورد استفاده هستند. کابل های مخابراتی مسی هوایی دارای روکشی هستند تا از آنها در معرض نور خورشید محافظت کند.

کابل های زمینی دارای انعطاف بیشتری در برابر خم شدن دارند . این ویژگی آنها باعث می شود کاربری بیشتری در محیط های داخلی ساختمان داشته باشند.

کابل مخابراتی نوری

کابل های فیبر نوری شامل رشته هایی از جنس سیلیکا و پلاستیک هستند. مزیت این گونه از کابل ها انتقال سریعتر اطلاعات می باشد.

این گونه کابل ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

کابل فیبر نوری بیرونی : همانطور که از اسمشان معلوم است اینگونه کابل ها کاربری عمدشان در خارج از ساختمان می باشد. این کابل ها در مقابل عوامل مخرب بیرونی مقاومت بیشتری دارند.

کابل های فیبر نوری درون ساختمان: کاربرد اصلی این گونه کابل ها در داخل ساختمان ها می باشد. به همین دلیل فاقد روکش هستند و این خود باعث افزایش ایمنی محیط می شود،زیرا این روکش ها دارای مواد سمی هستند که خطرناک است.

جنس اکثر این کابل ها به گونه ای است تا در برابر عواملی مانند آتش سوزی مقاومت بالایی از خود نشان بدهند.

کابل های مخابراتی به صورت کلی در انواع زمینی، هوایی، ژله فیلد خاکی و کانالی و همچنین به صورت مهاردار تولید می‌شوند که قیمت هر کدام از این کابل ها بسته به تعداد زوج سیم های استفاده شده در ساختمان کابل می تواند متفاوت باشد و همچنین قیمت محصولات مسی وابستگی مستقیمی به بهای جهانی مس دارد.

کابل مخابراتی آلومینیوم

سیم های تلفن اکثرا در داخل زمین و با بهره گیری از کابل های مخابراتی به جعبه های مخابراتی سطح شهر می رسند و در آخر از آنجا، به خانه های مشترکین منتقل می شوند.
اگر قصد دارید از کیفیت ارتباطی خوبی بهره مند شوید، لازم است کابل های مطلوب و با کیفیت خریداری کنید. امری که در سرعت اینترنت خانگی نیز، نقش ویژه ای دارد.
کابل های مخابراتی آلومینیومی، تنها تفاوتی که با کابل‌های مسی دارند، درجنس هادی به کار رفته در آن است.
یک کابل مخابراتی باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد، ویژگی‌هایی که کاربرد و نوع آنها را از همدیگر متمایز می کند. 
کابل مورد نظر از مفتول های با کیفیت بالا و استاندارد ساخته شده باشد.
جنس عایق و روکش مورد استفاده شده در کابل، با کاربردی که دارند، همسو باشد.
در رشته‌های کابل ، طول تاب های زوج منطبق با استانداردها باشد.
کابل مدنظر دارای فویل آلومینیومی و ارت تخلیه باشد.

انواع سیم و کابل برق​

انواع کابل مخابراتی

کابل مخابراتی به دلیل کاربرد مختلفی که دارند به دسته‌​های مختلف تقسیم می​شوند. عمده​‌ترین تفاوت انواع کابل مخابراتی در ساختار، رنگ بندی، ضخامت و ابعاد و سطح مقطع است. هر کابل مخابراتی دارای توانایی انتقال داده با سرعت متنوع را دارد و به همین دلیل پر سرعت​‌ترین نوع کابل مخابراتی تحت عنوان فیبر نوری یاد می​شود. این کابل​‌ها دارای قیمت مختلف بوده و در برندهایی مانند البرز الکتریک نور؛ دامغان، سیمند، خراسان افشار نژاد و کابل لینکو و غیره ارائه می​شود. تحت استانداردهای ملی و بین المللی تهیه و تولید شده و قابل خریداری به صورت عمده در حلقه‌​های 100 تا 1000 متری و جزئی به صورت 1 تا 10 متری هستند. کابل مخابراتی انواع مختلفی دارد که از جمله می​توان به موارد زیر اشاره نمود که هر یک قدرت انتقال صدا، داده و سیگنال مختلف هستند.

✔️کابل‌​های انتقال داده با سرعت بالا

✔️سیم‌​ها و کابل​‌های اترنت

✔️سیم و کابل کواکسیال

✔️سیم و کابل​‌های شبکه

✔️کابل‌​های تلفن

✔️کابل​‌های فیبر نوری

✔️کابل‌​های CAT 3، CAT 5، CAT 6 و 6A

✔️کابل تلفن قابل استفاده در کارخانه های صنعتی، برای استفاده به صورت مستقیم و زیرزمینی 

✔️سیم و کابل زنگ صدا، امنیتی و آتش نشانی، از جمله محافظ و بدون محافظ

✔️کابل مخابراتی مسی 

✔️کابل مخابراتی آلومینومی 

 کابل مخابراتی هوایی

کابل مخابراتی هوایی در دو نوع مسی و نوری ارائه می​شوند. این کابل دارای روکش مستحکم است و در مقابل زنگ زدگی، خوردگی و اشعه ماورابنفش و نور خورشید کاملا مقاوم است. اغلب این کابل به رنگ مشکی تولید می​شود و به دلیل داشتن روکش از انعطاف پذیری کم برخوردار بوده و راحتی می​شکند. لذا جنس فلزی که در آن به عنوان​‌هادی به کار رفته است اغلب مس و آلومینیوم می​باشد. با توجه به کاربرد به دسته​‌های مختلف تقسیم می​شوند که از جمله می​‌توان به نمونه​‌های زیر اشاره نمود:

کابل ژله فیلد کانالی (CFC)

کابل ایرکور کانالی (CUC)

کابل هوایی ساده (AC)

کابل ژله فیلد خاکی (BFC)

کابل هوایی مهاردار (SSC)

دوبل هوایی مهاردار (DW)     

کابل مخابراتی زمینی

کابل مخابراتی زمینی از جمله کابل​‌هایی است که به رنگ طوسی ارائه شده است و مخصوص ارتباط بین پریز تا پست تلفن می​باشد. از میزان انعطاف پذیری بالا برخوردار است و در مقابل اشعه ایکس و نور آفتاب مقاومت کمی​ دارد و در صورتی که در مقابل آفتاب قرار بگیرد دچار پوسیدگی می​‌شود.

این کابل در دسته کابل​‌هایی قرار دارد که به صورت دفن در زمین و به صورت توکار و یا روکار در فضای سر پوشیده استفاده می​شود. در ساختار خود از ​هادی مسی و آلومینیومی ​تشکیل شده است و دارای روکش از جنس پی وی سی می​باشد. این کابل وزن سبک تری دارد و در ابعاد و​اندزاه​‌های مختلف ارائه می​شود.

به صورت عمده و جزئی قابل تهیه و خریداری است و توسط برندهای محبوب چون: سیمند، البرز الکتریک نور و خراسان افشار نژاد، دامغان و همدان تولید و ارائه می​شود. کابل مخابراتی زمینی از طریق فروشگاه و نمایندگی معتبر مانند سیم و کابل ستایش ارائه می​شود و برای تهیه و خرید این کابل می​توانید از طریق راه​های ارتباطی مندرج در سایبت با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان جهت سفارش هر یک از محصولات کابل مخابراتی با ما در تماس باشید  02136614636 09127796852

رنگ بندی کابل مخابراتی

کابل های مخابراتی ازتعدادی زوج سیم‌های مختلفی ساخته می شود. نکته قابل توجه اینجاست که برای آسان شدن مراحل اجرا و عیب یابی، از رنگ بندی های مختلفی استفاده می شود.

 چنانچه احیانا این استاندارد رنگ بندی، در نظر گرفته نشود، امکان اجرا و عیب یابی در انواع پروژه ها ممکن نخواهد بود.

استاندارد رنگ بندی کابل مخابراتی

استانداردهایی که برای رنگ بندی کابل های مخابراتی آمده است، شامل استاندارد: IEC ۱۸۹-۳، ICEA S-۸۰-۵۷۶، IEC ۶۰۱۸۹-۲, BT۲۱۰B، CW ۱۱۷۱, CW ۱۲۲۴, CW ۱۲۳۶، IEC ۶۰۷۰۸-۱ و DIN VDE ۰۸۱۵ & ۰۸۱۶ می باشد.

رنگ‌های اصلی شامل: سفید، قرمز، مشکی، زرد و بنفش.
رنگهای فرعی شامل: رنگ‌های نارنجی، سبز، قهوه‌ای.
از تلفیق این ۵ رنگ اصلی با هر کدام از رنگ‌های فرعی، پنج زوج متفاوت به دست می آید.

استانداردهایی که همزمان با تعیین ترتیب رنگ ها، دیگر ویژگی هایی چون سطح مقطع، نویزپذیری و کاربرد کابل ها، را مشخص می کند.

استاندارد به کار گرفته شده در رنگ بندی کابل های مخابراتی در ایران، استاندارد ANSI- ICEA S-۸۰-۵۷۶ می باشد، استانداردی که در دیگر کشورها نیز رایج است.
در استاندارد ذکر شده ANSI- ICEA S-۸۰-۵۷۶ دسته بندی رنگ ها به دو بخش اصلی و فرعی، انجام می شود.

هر کدام از 5 رنگ اصلی باید با یک رنگ فرعی ترکیب شود که در انتها 25 زوج سیم می توان تهیه کرد.

کابل های فضای باز همان کابل های مشکی می باشند که دارای استحکام بیشتری هستند و به واسطه جنس روکششان در مقابل نور خورشید و باد و باران مقاومت بیشتری دارند و از طرفی بواسطه انعطاف کمی که دارند در فاصله بین پست ها تا منازل افتادگی کمتری را در طول مسیر دارند این کابل ها در بازار مصطلح به کابل زمینی هستند.

ولی در مقابل کابل های طوسی برای داخلی ساختمان تولید می شوند این کابل ها با سهولت بیشتر در مسیر ها یا خمش های کنار دیوار کشیده می شوند. در صورتی که از کابل های طوسی در معرض نور خورشید استفاده شود دچار پوسیدگی می شوند این کابل در اصطلاح کابل هوایی خوانده می شوند.

سیم و کابل

سطح مقطع کابل تلفنی

چنانچه قصد خرید کابل تلفن را دارید، ذکر این نکته الزامی است که ابعاد سطح مقطع کابل، مورد توجه قرار بگیرد. در واقع سطح مقطع کابل ها، به قطر هادی درونشان مربوط است.

سطح مقطع کابل های تلفن برای هر واحدی که به کار گرفته می شود برابر است با: ۰.۶*۲*۲ میلی متر مربع. سطح مقطع می‌تواند ۰٫۴، ۰٫۵ و ۰٫۶ نیز باشد.

کابل مخابراتی هوایی

از آنجا که کابلهای هوایی کاملاً عایق بندی شده اند ، در هنگام لمس آنها خطر برق گرفتگی وجود ندارد و نصب آنها با عایق بر روی ستونها و تیرها ضرورتی ندارد . یک مزیت دیگر این است که به همین دلیل نسبت به خطوط هوایی به حق تقدم کمتری نیاز دارند.

می توان آنها را به صورت کابل های محافظ طراحی کردبرای اهداف مخابراتی در صورت افتادن کابل ، اگر عایق آن آسیب نبیند ، ممکن است همچنان کار کند.
از آنجا که کابلهای هوایی روی ستونها یا تیرها نصب می شوند ، نصب آنها ممکن است ارزانتر از کابلهای زیرزمینی باشد ، زیرا برای حفاری کاری لازم نیست ، که در مناطق سنگلاخی می تواند بسیار گران باشد. این کابل دارای روکشی ضخیم است که از سیم ها در برابر باران و نور خورشید محافظت می کند.
کابل‌مخابراتی هوایی انعطاف پذیری کمی دارد و معمولا رنگ آن مشکی می باشد اما کابل‌مخابراتی زمینی رنگ طوسی دارند.
در محیط داخلی ساختمان ها استفاده می شوند و انعطاف پذیر تر از کابل های هوایی هستند.

کابل مخابراتی تک زوج

به زبان ساده ، اترنت تک جفت یک پیکربندی کابل است که از یک جفت سیم (یا رسانا) برای انتقال داده با سرعت حداکثر 10 مگابیت بر ثانیه (به طور بالقوه تا 1 گیگابیت بر ثانیه در آینده) استفاده می کند.

این کابل کشی تک جفت برای کاربران صنعتی طراحی شده است و می تواند تا 52 وات برق dc را پشتیبانی کند و طیف وسیعی از دستگاه ها را که هم به برق و هم به داده احتیاج دارند در مسافت تا 1000 متر پوشش دهد.
اترنت تک جفت همچنین انرژی قابل اطمینان (در مقابل بی سیم) به سنسورهایی که در یک مکان فیزیکی ثابت هستند و ممکن است منبع تغذیه خود را نداشته باشند ، فراهم می کند.
از اترنت تک جفت در استاندارد با عنوان “جفت پیچ خورده” نیز یاد می شود. این نامگذاری به این واقعیت اشاره دارد که یک جفت منفرد متشکل از یک جفت رسانای متعادل است که هر کدام سیگنال متفاوتی را حمل می کنند.

استاندارد کابل مخابراتی

ANSI / TIA-568 مجموعه ای از استاندارد های ارتباطات از راه دور است که توسط انجمن صنعت ارتباطات (TIA) تصویب شده است.

 این استاندارد آدرس دهی کابل کشی ساختمان تجاری برای محصولات و خدمات مخابراتی است.
از سال 2017 ، این استاندارد در نسخه D قرار دارد و جایگزین نسخه 2009 C ، نسخه 2001 B ، نسخه 1995 ، و نسخه اولیه 1991 می شود که اکنون منسوخ شده اند.
شاید بهترین ویژگی های شناخته شده ANSI / TIA-568 تعیین پین / جفت برای هشت هادی کابل کشی جفت تابیده متعادل 100 اهمی باشد. این وظایف T568A و T568B نامگذاری شده اند.

کابل مخابراتی زمینی

با افزایش تقاضا برای نصب شبکه های رایانه ای ، اتصال و اتصال باند از راه دور ، لزوم کاربرد کابل های مخابراتی پررنگ تر شده است.
همانند زمین های الکتریکی سنتی ، شبکه ها و تجهیزات ارتباط از راه دور باید در سرویس برق متصل شوند. با این حال ، به راحتی اتصال به فولاد سازه ای برای مقابله با سیستم های ارتباط از راه دور کافی نیست.
این نوع کابل ها در فضای آزاد مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه باید محکم باشند و روکش آنها در برابر خورشید و باد و نزولات آسمانی، مقاومت خوبی داشته باشند.

رنگ این نوع کابل ها اغلب اوقات مشکی است و درجه منعطف بودنشان نیز کمتر می باشد.

فروش کابل مخابراتی زمینی و هوایی 

کابل های مخابراتی زمینی و هوایی به صورت متداول 2 زوج، ۴ زوج، ۶ زوج، ۱۰ زوج، 25 زوج، 32 زوج، 100 زوج، 100 زوج و ۲۰۰ زوج به فروش می رسند.

 تفاوت کابل مخابراتی هوایی و زمینی

بصورت کلی دو نوع کابل مخابراتی داریم: زمینی و هوایی که البته هر کدام با توجه به استفاده ای که دارند، مزایا و معایب ویژه ای را دارا هستند.
کابل های زمینی، غلاف مخصوصی دارند که مواد تشکیل دهنده آن در برابر آتش مقاوم و ایمن است. ضمنا حتی در صورت آتش گرفتگی نیز، از ایجاد و تشکیل دودهای سمی جلوگیر می کند. 

از معایب کابل های زمینی می توان به هزینه ساخت، هزینه حفر کانال اشاره کرد که شاید مقرون به صرفه نباشند. اما مزیت هایی همچون زیبایی شناسی شهری، مقاومت بالا و ایمنی خوب در برابر آتش، کاربرد وسیعی را دربرگفته است.
از آن طرف کابل های هوایی، به دلیل هزینه های پایین راه اندازی، نگه داری راحت و امکان ترمیم آسان و همیشه در دسترس بودن، بیشتر مورد توجه شرکت های مخابراتی می باشند.
کابل های هوایی به کابل های طوسی مخابراتی معروف هستند و اگر بخواهیم کابل های طوسی را با کابل های مشکی (زمینی) مقایسه کنیم، همچنان که ذکر شد بدیهی است که قیمت کابل های مشکی به دلیل استفاده از عایق پلی اتیلن کراسلینک در ساختارشان که از کابل در برابر اشعه خورشید محافظت می کند بیشتر باشد.

بروزرسانی در تاریخ 1401/06/14

برندهای دیگر سیم و کابل

سفارش مستقيم محصولات سيم و كابل پرتو «پرتو الکتریک»به صورت مستقیم و بدون واسطه + بررسی تخصصی سایزهای مختلف به همراه لیست قیمت روز

سفارش مستقيم محصولات سيم و كابل ماهان «ماهان کابل» به صورت مستقیم و بدون واسطه + بررسی تخصصی سایزهای مختلف به همراه لیست قیمت روز

سفارش مستقيم محصولات سيم و كابل خراسان افشار نژاد به صورت مستقیم و بدون واسطه + بررسی تخصصی سایزهای مختلف به همراه لیست قیمت روز